16 Şubat 2010 Salı

bence sen de herkes gibisin

ne demiş şair;

gönlümle baş başa düşündüm demin
artık bir sihirsiz nefes gibisin
şimdi ta içinde bomboş kalbimin
akisleri sönen bir ses gibisin

maziye karışıp sevda yeminim
bir anda unuttum seni, eminim
kalbimde kalbine yok bile kinim
bence artık sen de herkes gibisin.

bir defa şunu ortaya koyalım; şair hala bu sözleri yazabilmekteyse bu sözleri yazdıran kesinlikle herkes gibi değildir. herkes gibi olsa şiir yazmazdı yazacak olsa can dayanmazdı.
tabi ki bu yazının ana fikri nazım hikmet'in yalancı olduğu değil.

diyor ki sen varken benim gönlümle baş başa kalmam ne mümkün. sen gidince baş başa kalabildik de iki kelam edebildik. sen kalbimin içini dolduran sihirli bir nefes gibiymişsin de benim haberim yokmuş.

herkes gibisin dediğime bakma. sana verdiğim sözleri hala hatırımdan çıkartmadım, seni hemencecik unutabileceğimi de hiç sanıyorum, kin bile güdebilirim.

derkeeeen,

sevdanın bencillikten başka bir nane olmadığını anlıyoruz. karşılıklı menfaatler örtüşürse mutlu bir birliktelik, örtüşmezse tek taraflı bir ızdırap oluyor. ızdıraba duçar olan ise daha zayıf olan. elindekilerinin pek de değerli olmadığını bile bile karşlığında ederinden çok fazla isteyen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder